Unique & interesting about Lady Gaga!

Hye korng semue….hr ni, fahan nk kongsi dgn korng semue…
Korng tau kn fahan mnt dgn GAGA kalau nk tau sebab nyerr,,,, boleh click link kat sini         
http://farhanfahanfaan-fff.blogspot.com/2010/12/lady-gaga-stefani-germanotta.html

Bile sebut saja nama Lady Gaga pasti ramai yg sudah terbayang keunikkan kostum yang sering di tampilkan olehnya ketika membuat persembahan atau di karpet merah. Lady Gaga meraih populariti menerusi lagu-lagunyae… yg  sentiase mndpt perhatian oleh peminatnye……..

Pasti ramai yang tidak tahu siapa sebenarnya penyanyi lagu Bad Romance ni…... so hr ni fahan nk kongsi dgn korng  tentang Lady Gaga: : : :

1. Nama sebenar Gaga adalah Joanne Stefani Angelina Germanotta.

2. Lady Gaga belajar bermain piano secara sendiri dan hanya dengan mendengar alunan muziknya ketika berusia empat tahun. Lady Gaga adalah seorang pemain piano klasik terlatih.

3. Lady Gaga pernah menimba ilmu di Tisch School Of Arts di New York University. Gaga adalah salah seorang daripada dua puluh orang yang mendapat pengiktirafan awal dari sekolah tersebut.

4. Dia mendapat nama "Lady Gaga" daripada pengurusnya, yang diambil dari lagu Queen berjudul Ga Ga.

5. Gaga pernah muncul dalam program realiti MTV Boiling Point pada 2005 sebagai Stefani. Dia tampil dengan pakaian normal dan berambut perang. Tapi sayang dia gagal memenangi hadiah RM309 (AS100) kerana tidak sanggup menahan amarahnya.

6. Lady Gaga juga pernah muncul dalam The Hills episod 2008. Sebelum pertunjukan, pakaiannya rosak namun sempat di baiki oleh Whitney Port dan Lauren Conrad.

7. Pada 2006, Gaga telah menjayakan sebuah konsert di kelab New York City dengan Stefani Germanotta Band, atau lebih di kenali dengan SGBand. Dlm konsert tersebut, Gaga hanya mengenakan kemeja biasa & seluar, berbanding dgn penampilan uniknya sekarang.

8. Untuk pengetahuan semua, Gaga prnh bljr satu skolah dgn Nicky dan Paris Hilton di sekolah swasta di Manhattan, Amerika Syarikat.

9. Pada awal Kariernya, Gaga bernaung di bawah syarikat rakaman sbg komposer untk artis lainseperti Britney Spears, Pussycat Dolls, Fergie dan New Kids On The Block. Tapi sekarang, dia lebih banyak menulis dan menghasilkan lagu untuk dirinye… sendiri,,,

10. Lady Gaga pernah mewarnakan Rambutnye… yang hitam menjadi perang b’cuz ramai orng tidak dapat membezakan die dgn Amy Winehouse.

11. Dia jugak sering tampil mengenakan rambut palsu dengan berbagai warna….. & style…..

12.ni lg satu…. Lady tidak seperti artis yg lain ketike mempromote kan album terbaru nye,,
Example rihanna kite boleh tgk die… kalau ade album baru… habis semue nk wat video clip erh—
X dpt sambutan yg banyak pon kan… dpt sejuta lebih gitu…. But korng tgk lady gaga die buat video clip …. Perh’ banyak kan sambutan… b’cuz die pandai merancang dgn bijak ketike promote kan album die….. and sebab tu lah video clip… boleh mencecah 300 juta lebih gitu….b’cuz kalau die nk tayang kn video clip terbaru die…. Mesti die buat countdown kn’ itu lh…slh satu unik nye gaga…..

13. Menurut sebuah wawancara dengan Rolling Stone, Gaga selalu berpakaian tak cukup kain dan sedikit aneh agar neneknya yang hampir buta boleh melihatnya di televisyen. Katanya: "Saya tetap dengan pendirian untuk tidak memakai seluar sehingga nenek saya boleh melihat saya di televisyen".



14.gaga jugak terkenal dgn lagu die yg best… and muzik nyer pelbagai rentak & menarik…Nak2 lg lirik die… begitu mengasyikkan…  sampai kn ade yg membuat cerite tipu pasal GAGA… hahahaa itu menunjukkan die sgt hebat… dlm bidang seni muzik’

15. ade sesape yg ade FACEBOOK? Korng mesti…. Sape yg plng banyak like… semesti nyerr…. GAGA lah kan’ huhuhuh tahniah….